تربیت فرزند

موسسه مشاوره در اصفهان

سبک والدین شما

خبر خوب: هیچ یک روش درست برای تربیت کودک وجود ندارد.

تحقیقات به ما می گوید که برای تربیت کودکی متکی به خود با عزت نفس بالا ، داشتن اقتدار بیش از خودکامه بودن م effectiveثر است. شما می خواهید فرزندتان به جای ترس از شما ، به شما گوش دهد ، به شما احترام بگذارد و به او اعتماد کند. شما می خواهید از والدین هلیکوپتر حمایت کنید اما نه از شناور.

تعیین همه این موارد به عنوان اهداف آسان است ، اما دستیابی به آنها دشوار است. چگونه تعادل مناسب را پیدا می کنید؟

همانطور که کودک شما رشد می کند ، چالش ها تغییر می کند و ممکن است تفکر شما تکامل یابد ، اما روش شما باید ثابت ، محکم و دوست داشتنی باشد. به کودک خود کمک کنید تا از طریق تجربه یاد بگیرد که ایجاد تلاش اعتماد به نفس ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا با چالش ها کنار بیایید. انتظارات خود را در مورد آنچه فرزند شما قادر به انجام مستقل است ، اعم از اینکه شما یک کودک دارید که خواب شبانه را می آموزد ، کودک نوپایی که در کنار گذاشتن اسباب بازی ها کمک می کند یا کودک بزرگتر تعارضات را مرتب کنید.


موسسه مشاوره در اصفهان

چگونه نوزاد را بخوابیم

از همان ابتدا ، نوزادان از نظر الگوی خواب بسیار متفاوت هستند. والدین نیز از نظر نحوه کنار آمدن با شبهای قطع شده متفاوت هستند.

دو مدرسه عمومی وجود دارد که در اطراف نوزادان وجود دارد و بعد از ماه های اولیه که به تغذیه شبانه احتیاج دارند ، می خوابند - کودک را آرام می کند تا بخوابد یا نخوابد - و بسیاری از والدین خود را به عقب و جلو متزلزل می کنند. کسانی که به آموزش خواب اعتقاد دارند ، از جمله بسیاری از متخصصان خواب ، استدلال می کنند که والدین در کمک به نوزادان برای یادگیری خوابیدن و آرامش دوباره در خواب هنگام بیدار شدن در طول شب ، والدین به آنها کمک می کنند تا مهارت های حیاتی خود را برای راحتی و استقلال کسب کنند.اطلاعات بیشتر.

ان ال پی

آموزش nlp

کاملا ناخواسته از الگوهای پیش ساخته در ناخودآگاه استفاده کنید. این مفهوم را با یک مثال ساده بررسی می کند. کودکی را تصور کنید که به جای گفتن آنچه می خواهد ، فریاد می زند و برای راحتی به مادر پاسخ می دهد. کودک پس از چندین بار تکرار این موضوع یاد می گیرد که اگر جیغ بزند ، سریعتر به خواسته خود برمی گردد. این یک نمونه بسیار ساده و ابتکاری از مدل سازی ذهن است.

الگوهای ذهنی چیست که باعث چاقی و اضافه وزن می شود؟

وقتی تصمیم به خرید چیز دیگری می گیریم ، باید از آن دور بمانیم.


آموزش nlp

آگاهی به ما امکان ایجاد تغییر می دهد. ذهن ما مثل یک خانه است. اگر قبلاً وارد نشده اید و اگر آن را ندارید ، آیا می توانید اتاق ها ، آشپزخانه و حمام خود را تمام کنید آن را تعمیر کنید؟ برای لذت بردن از هر چیزی شرط لازم است. برای آگاهی باید مراقب باشید. (به آن موضوع توجه کنید) سعی کنید بیشتر به موضوع مورد بحث توجه کنید (لاغری). الگوهایی که می توانند باعث افزایش وزن شوند شامل الگوهای عاطفی و رفتاری هستند.

نمونه هایی از الگوهای احساسی:

من که وقتی عصبی یا استرس می گیرم غم و شادی و خوشحالی هر غذایی را می بینم بدون اینکه فکر کنم آن را می بلعم. دلیل خوردن آنها گرسنگی و نیاز جسمی نیست ، زیرا شما باید از خوردن غذا احساس راحتی کنید.

نمونه هایی از الگوهای رفتاری شامل موارد زیر است:

    سریع و عجله بخورید
    در یک کاسه بزرگ غذا بخورید
      غذا خوردن در یک مهمانی علی رغم سیر بودن

غذا خوردن در یک ظرف مشترک با همسر یا دوست

غذا خوردن در این الگو می تواند عمدتاً به دلیل رفتار نامناسب (مانند گفتن نکردن به دیگران ، نشان دادن تعهد نسبت به زندگی و غیره) باشد. این الگوها از نظر دوسویه قابل قبول نیستند و ما نمی توانیم تفاوت قابل توجهی بین آنها داشته باشیم. دانستن انواع الگوها به شما کمک می کند در زمان مناسب غذا نخورید و روند کاهش وزن خود را دوباره شروع کنید.

کاهش خود به خودی وزن چگونه می توانم خود به خود وزن کم کنم؟

آیا قبلاً به این موضوع فکر کرده اید؟

    چرا چاق هستید؟
    چه عواملی باعث چاقی شما می شود؟
    دلیل لاغر شدن ، افراد لاغر چیست؟اطلاعات بیشتر.

خواص توت

.

 خاصیت ضدالتهابی

مطالعات نشان می‌دهد برگ توت دارای خواص ضدالتهابی است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد چای برگ درخت توت می‌تواند برای کاهش دردهای ناشی از التهاب استفاده شود.

۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C سلاح دفاعی قدرتمند در برابر هر بیماری یا پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زا) خارجی در بدن است که آنتی‌اکسیدان‌ها نمی‌توانند در برابر آن کاری انجام دهند. تنها یک وعده ‌توت تقریبا تمام نیاز ویتامین C در یک روز را تأمین می‌کند. حالا به این مقدار ویتامین ث، موادمعدنی و سایر ویتامین‌های موجود در توت را هم اضافه کنید و ببینید که چه سلاح قدرتمندی در برابر بیماری‌ها به دست می‌آورید. فقط تعدادی ‌توت به وعدهٔ صبحانه‌تان اضافه کنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان را حسابی تقویت کنید.

۸. ساخت استخوان‌های سالم

ویتامین K، کلسیم، آهن و مقادیر کمی از فسفر و منیزیم موجود در ‌توت می‌تواند برای ایجاد و محافظت از بافت استخوانی سودمند باشد. با افزایش سن، حفظ استحکام استخوان‌ها، سرعت بخشیدن به بهبود یا حتی معکوس‌کردن روند تحلیل استخوان‌ها برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند یا سایر بیماری‌های استخوانی مرتبط با سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

۹. کاهش کلسترول بد


مصرف منظم پودر برگ درخت توت و چای برگ درخت توت می‌تواند سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول بد را به‌میزان چشمگیری کاهش دهد. این امر موجب پیشگیری از تصلب شرائین، حملات قلبی و سکتهٔ مغزی می‌شود.

۱۰. جلوگیری از پیری زودرس

توت مقدار زیادی ویتامین‌های A و E همراه با تعدادی از ترکیبات کاروتنوئید مانند لوتئین، بتاکاروتن، زاگزانتین و آلفاکاروتن دارد. تمام این عناصر به‌عنوان آنتی‌اکسیدان‌هایی عمل می‌کنند که به‌خصوص روی پوست، بافت‌ها، مو و سایر نقاط بدن که رادیکال‌های آزاد به آن حمله می‌کنند، تأثیر می‌گذارند. توت می‌تواند با جلوگیری از اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد به کمک کند، ظهور لک‌هایی را که با افزایش سن پدیدار می‌شوند، کاهش دهد و موها را سالم و درخشان نگه دارد.

خواص توت فقط به همین موارد ختم نمی‌شود. علاوه‌بر ۱۰ مورد بالا، برخی از آزمایشات نشان می‌دهند که توت تشکیل چربی در کبد را کاهش می‌دهد و از بیماری  جلوگیری می‌کند.

درمان شب ادراری در کودکان

موسسه مشاوره در اصفهان

مورد مصور: شب ادراری یک علامتی اولیه

یک سال پیش شب ادراری اولیه در یک دختر شش ساله تشخیص داده شد. در آن زمان ، او نگران خیس شدن تختش نبود. پس از بحث و گفتگو با والدینش ، معالجه به تعویق افتاد تا اینکه وی ابراز تمایل به خشک ماندن در شب کرد. اکنون ، والدین وی گزارش داده اند که او به دلیل خیس شدن در رختخواب تمایلی به حضور در خواب ندارد و به طور فزاینده ای به حل مرطوب شدن بستر علاقه مند شده است. چه روش های درمانی اولیه برای این بیمار مناسب است؟ چه موقع باید مراجعه را در نظر گرفت
مدیریت پیشنهادی

به والدین باید آموزش داده شود و اطمینان حاصل شود که شب ادراری یک علامت اولیه یک بیماری شایع است که در اکثر کودکان خود به خود برطرف می شود. بنابراین ، والدین کودکان خردسال ممکن است بخواهند درمانی غیر از مداخلات رفتاری را به تعویق بیندازند ، و پزشک باید از این تصمیم حمایت کند. درباره مشاوره و اقدامات تقویت مثبت باید بحث شود.


موسسه مشاوره در اصفهان

شرایط همزمانی که می توانند باعث شب ادراری شوند یا باید به آنها کمک کنند باید شناسایی و مدیریت شوند ، زیرا در صورت عدم درمان سایر شرایط ، پاسخ کودک به مدیریت مختل می شود. یبوست باید درمان شود زیرا شب ادراری ممکن است خود به خود برطرف شود. آپنه انسدادی خواب در کودکان اغلب به دلیل بزرگ شدن لوزه ها و آدنوئیدها ایجاد می شود. این بیماری توسط پلی سومنوگرافی تشخیص داده می شود و درمان اصلی آن آدنوتونسیلکتومی است. اختلالات رفتاری یا روانی باید همزمان با شب ادراری درمان شود. مطالعات نشان می دهد که درمان اختلال کمبود توجه / بیش فعالی ممکن است برای کودکان مبتلا به شب ادراری همزمان مفید باشد ، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام می شود.اطلاعات بیشتر.

انواع فوبیا

موسسه مشاوره در اصفهان

ترس از فضاهای بسته (کلاستروفوبیا) ؛ ترس از آسانسور

افراد مبتلا به این نوع فوبیا که خود را در یک محیط بسته قفل می کنند و احساس می کنند دیوارها روی آنها بسته نشده و هیچ راه فراری باقی نمانده است. ترس از اتاق های بدون پنجره ، آسانسور ، هواپیما و حتی در برخی موارد پوشیدن یقه یقه ای می تواند فرد مبتلا به کلاستروفوبیا را مضطرب کند.

گاهی اوقات ترس از پرواز در واقع بیشتر مربوط به ترس از فضاهای محدود است.


موسسه مشاوره در اصفهان

ترس از مارها (ophidophobia)

ترس از مار نوعی ترس شدید و غیرمنطقی از هر نوع مار است. مشخص شده است که فرد مبتلا به هراس در برخورد با منبع ترس شدید است. در این نوع هراس ، فرد حتی با دیدن عکس و طراحی یک مار یا تصور آن در ذهن خود ، باعث اضطراب و استرس می شود. ممکن است از یک وضعیت ترسناک فرار کند یا علائم و نشانه های جسمی مانند تپش قلب ، شوک و کم آبی ، تعریق و لرزش را داشته باشد.

نکته جالب در مورد مارها این است که اگر آنها فقط شما را رها کنند.

‌ترس از طوفان (Lilapsophobia)

ترس از گردباد می تواند به اندازه ترس از صاعقه شدید باشد. بیشتر افراد مبتلا به ترس از طوفان به دنبال حفاظت و پناهگاه هستند.

به عنوان مثال ، ممکن است شخصی از ترس زیر تخت مخفی شود. به زیرزمین ، حمام یا حتی در کمد پناه ببرید. یا پرده ها را ببندید و سعی کنید جلوی صدای طوفان را بگیرید.


 10. ترس از سوزن (تریپانوفوبیا) ؛ فوبیای آمپول

یک تکه فلز تیز در بازو همیشه فکر ناخوشایندی است و بسیاری از مردم از سوزن ترس زیادی دارند.از استفاده خودداری کنید زیرا دکتر می بیند که خاطرات تلخ از تزریقات دوران کودکی است.


11- ترس از خون

ترس از خون ، آنها را نسبت به آسیب و خون برتر می کند. فردی که همجنسگرا است یا فوبیای خون دارد ، ممکن است در آزمایش خون با خودش یا شخص دیگری رد شود.اطلاعات بیشتر.


12. ترس از تاریکی

ترس از شب یا تاریکی به دلیل ترس از کودکی شکل می گیرد. وقتی این ترس از کودکی تا بزرگسالی ادامه یابد ، به آن فوبیا گفته می شود.اطلاعات بیشتر.