ان ال پی در زندگی

آموزش nlp

روش رایج موسوم به تحلیل معنایی نهفته (LSA) بر اساس موارد زیر است: ماتریس وقوع کلمات در اسناد (زمینه ها) کاهش می یابد به طوری که ابعاد ماتریس جدید نمایانگر کل کلمات و مجموعه اسناد است که در آن هر بعد قابل تفسیر نیست فی نفسه ، اما هنگامی که کلمات یا اسناد به عنوان بردارها در این سیستم مختصات جدید نهفته نمایش داده می شوند ، از محصول مقیاس بردارها می توان به عنوان یک معنا برای ارتباط معنایی استفاده کرد [34]. LSA همچنین نمونه ای از یک روش معمول ML است ، با یک مرحله یادگیری (هنگامی که فرکانس کلمات در گروه شمارش می شود و ماتریس کلمه یا سند کاهش می یابد) برای انجام یک کار خاص (ارزیابی شباهت بین اسناد).


آموزش nlp

کاربردهای ML و NLP برای سلامت روان

برنامه های کاربردی ML و NLP برای سلامت روان را می توان با توجه به محورهای زیر طبقه بندی کرد:

    مجموعه: از آنجا که یکی از موضوعات NLP است ، بدنه لزوماً دارای یک جزء متنی است. رایج ترین گروه ها پرونده ها یا گزارش ها (پرونده های الکترونیکی سلامت ، گزارش های ارزیابی روانشناختی و گزارشات پزشکی قانونی) ، رسانه های اجتماعی (، Twitter ، و غیره) ، یا مصاحبه های رونویسی شده با بیماران است.
    پردازش بدن: بسته به ماهیت بدن ، می توانید اصطلاحات پزشکی را استخراج کرده و آنها را با شناسه های منحصر به فرد مفهوم سیستم پزشکی پزشکی  مطابقت دهید یا بلوک های متن را به زبان طبیعی پردازش کنید و جستجوهای خاصی را انجام دهید (به عنوان مثال ، تشخیص اصطلاحات مربوط به خودکشی).
    روشهای طبقه بندی: بسیاری از تکنیکهای ML مانند درختان تصمیم ، ماشینهای بردار پشتیبان ، زمینههای تصادفی مشروط ، جنگلهای تصادفی و  ها استفاده می شود.
    هدف: هدف معمولاً تأیید یک فرضیه یا مطالعه رفتار جمعیت معینی از بیماران است.اطلاعات بیشتر.

ان ال پی و فواید

آموزش nlp

پردازش زبان طبیعی یا به اختصار NLP ، یک راه حل جدید انقلابی است که به شرکت ها کمک می کند تا بینش خود را افزایش داده و حتی بیشتر از قبل در تمام جنبه های فعالیت های مشتریان خود مشاهده کنند. در واقع ، یک گزارش Statista 2019 نشان می دهد که بازار NLP تا سال 2025 به بیش از 43 میلیارد دلار افزایش می یابد. اما معامله بزرگ چیست؟ در اینجا تجزیه و تحلیل دقیقاً این است که پردازش زبان طبیعی چگونه است ، چگونه از آن استفاده می شود و سناریوهای مورد استفاده واقعی از برخی صنایع اصلی.
پردازش زبان طبیعی چیست؟


آموزش nlp

به زبان ساده ، پردازش زبان طبیعی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای استخراج معنا از متن استفاده می کند. با این حال ، درک زبان انسان ، با همه پیچیدگی ها ، گویش ها ، انحرافات و امثال آن ، گاهی حتی برای مردم دشوار است ، چه برسد به رایانه. NLP انقلابی است زیرا ، همانطور که TechTarget تعریف می کند ،

پردازش زبان طبیعی (NLP) توانایی یک برنامه کامپیوتری برای درک زبان انسان در حین صحبت کردن است. توسعه برنامه های کاربردی NLP چالش برانگیز است زیرا رایانه ها به طور سنتی از انسان ها می خواهند که با آنها در یک زبان برنامه نویسی دقیق ، بدون ابهام و با ساختار بالا یا از طریق تعداد محدودی از دستورات صوتی واضح صحبت کنند. با این حال ، گفتار انسانی همیشه دقیق نیست - اغلب مبهم است و ساختار زبانی می تواند به متغیرهای پیچیده زیادی از جمله عامیانه ، گویش های منطقه ای و زمینه اجتماعی بستگی داشته باشد. "هوش مصنوعی امروزه به حدی پیشرفت کرده است که پردازش زبان طبیعی می تواند تجزیه و تحلیل ، استخراج معنا و بینش های کاربردی از نحو و معناشناسی در متن را تعیین کند.

    تجزیه و تحلیل نحو: NLP معنا را از یک زبان براساس قوانین دستوری آن زبان تعیین می کند. تکنیک های نحوی NLP که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد شامل تجزیه بخش بندی کلمات ، شکستن جمله ، تقسیم بندی ریخت شناسی و ریشه زایی است. اطلاعات بیشتر