انواع فوبیا

موسسه مشاوره در اصفهان

ترس از فضاهای بسته (کلاستروفوبیا) ؛ ترس از آسانسور

افراد مبتلا به این نوع فوبیا که خود را در یک محیط بسته قفل می کنند و احساس می کنند دیوارها روی آنها بسته نشده و هیچ راه فراری باقی نمانده است. ترس از اتاق های بدون پنجره ، آسانسور ، هواپیما و حتی در برخی موارد پوشیدن یقه یقه ای می تواند فرد مبتلا به کلاستروفوبیا را مضطرب کند.

گاهی اوقات ترس از پرواز در واقع بیشتر مربوط به ترس از فضاهای محدود است.


موسسه مشاوره در اصفهان

ترس از مارها (ophidophobia)

ترس از مار نوعی ترس شدید و غیرمنطقی از هر نوع مار است. مشخص شده است که فرد مبتلا به هراس در برخورد با منبع ترس شدید است. در این نوع هراس ، فرد حتی با دیدن عکس و طراحی یک مار یا تصور آن در ذهن خود ، باعث اضطراب و استرس می شود. ممکن است از یک وضعیت ترسناک فرار کند یا علائم و نشانه های جسمی مانند تپش قلب ، شوک و کم آبی ، تعریق و لرزش را داشته باشد.

نکته جالب در مورد مارها این است که اگر آنها فقط شما را رها کنند.

‌ترس از طوفان (Lilapsophobia)

ترس از گردباد می تواند به اندازه ترس از صاعقه شدید باشد. بیشتر افراد مبتلا به ترس از طوفان به دنبال حفاظت و پناهگاه هستند.

به عنوان مثال ، ممکن است شخصی از ترس زیر تخت مخفی شود. به زیرزمین ، حمام یا حتی در کمد پناه ببرید. یا پرده ها را ببندید و سعی کنید جلوی صدای طوفان را بگیرید.


 10. ترس از سوزن (تریپانوفوبیا) ؛ فوبیای آمپول

یک تکه فلز تیز در بازو همیشه فکر ناخوشایندی است و بسیاری از مردم از سوزن ترس زیادی دارند.از استفاده خودداری کنید زیرا دکتر می بیند که خاطرات تلخ از تزریقات دوران کودکی است.


11- ترس از خون

ترس از خون ، آنها را نسبت به آسیب و خون برتر می کند. فردی که همجنسگرا است یا فوبیای خون دارد ، ممکن است در آزمایش خون با خودش یا شخص دیگری رد شود.اطلاعات بیشتر.


12. ترس از تاریکی

ترس از شب یا تاریکی به دلیل ترس از کودکی شکل می گیرد. وقتی این ترس از کودکی تا بزرگسالی ادامه یابد ، به آن فوبیا گفته می شود.اطلاعات بیشتر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد