خواص موز

فواید فوق العاده موز برای بدن

بهبود خواب 

این هم به خاطر تریپتوفان ماده تشکیل دهنده ملاتونین است، که آرامش را افزایش می دهد و به منظم کردن خواب کمک می کند.مصرف منظم موز به تجربه خواب بهتر کمک می کند. این میوه حاوی تریپتوفان است که ترشح ملاتونین را تحریک می کند. بدن انسان از ملاتونین به یک عنوان یک سیگنال برای آرامش و به خواب رفتن استفاده می کند. سطوح عادی ملاتونین در بدن انسان کسب آرامش و تنظیم خواب را بهبود می بخشد.

 نفخ کم تر

نفخ شکم احساس بدی به فرد می دهد. موز در برابر گاز و نگهداری آب مبارزه می کند. مطالعه اخیر نشان داد زنانی که دو بار در روز به عنوان پیش غذا موز مصرف می کنند، نفخ شکم را به میزان 50 درصد کاهش می دهند. این میوه باکتری مبارز را در شکم افزایش می دهد و منبع خوبی از پتاسیم است که می تواند حفظ مایعات را کاهش دهد.

فواید موز برای نفخ شکم 

فواید شگفت انگیز موز برای لاغری

سوزاندن چربی 

موز 12 میلی گرم کولین دارد، ویتامین ب مستقیما روی ژن هایی که موجب ذخیره سازی چربی در شکم می شوند، عمل می کند. می توانید کولین را در گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی و سبزیجات پیدا کنید.

 تثبیت قند خون 

آن ها به دلایل زیادی منبع تغذیه خوبی هستند. مصرف موز جذب شکر را کاهش می دهد و قند خون را ثابت نگه می دارد. این موثرترین راهکار برای حفظ پایداری سطح قند خون است که به معنی سطح انرژی ثابت و کاهش وزن است (از آنجایی که سطوح ثابت قند خون به پانکراس اجازه ترشح گلیکوژن ، که هورمون چربی سوز است را می دهد.) . 

کاهش اشتها

این یکی از فواید دیگر ثابت نگه داشتن قند خون است . خوردن یک موز بین وعده های غذایی به معنای کم تر غذا خوردن است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد