درمان فوبیا

موسسه مشاوره در اصفهان

ترس و ترس را درمان کنید

فوبیا یا ترس بیمارگونه می تواند یکی از اختلالات اضطرابی باشد که در آن فرد بطور نامعقول و مداوم و شدیداً از یک موقعیت یا شی خاص ترس دارد. در این نوع اختلال ، ترس به وحشت افتاده و باعث می شود فرد همیشه از موقعیتی که باعث ترس می شود فرار کند. آنها انواع مختلفی دارند که در زیر معرفی می شوند.


موسسه مشاوره در اصفهان

آگورا فوبیا یا ترس از مکانهای باز:

اگر این نوع وحشت را داشته باشید ، ممکن است هنگامی که در یک مکان شلوغ یا عمومی هستید حالت حمله وحشت را تجربه کنید ، به صورت تپش قلب شدید ، درد قفسه سینه ، خفگی و تنگی نفس ، لرزش و غش کردن. و حالت ضعف است. مردم فقط از ترس اینکه دوباره آن را تجربه کنند به فکر رفتن به چنین مکان هایی می افتند.

هراس اجتماعی:در موقعیت های اجتماعی ترس و اضطراب شدیدی وجود دارد و این نوع افراد در صورت حضور دیگر نمی توانند کار خود را انجام دهند و ترس از انتقاد و قضاوت و تمسخر دیگر باعث چنین مواردی در فعالیت های اجتماعی می شود. و فعالیتهای گروهی. از پاسخگویی به تلفن در مقابل دیگران و غذا خوردن در بیرون خودداری کنید.ترس از هواپیما یا ترس از پرواز:

چنین شخصی از سوار شدن در هواپیما و پرواز می ترسد و بنابراین از آن اجتناب می کند.

ترس از دندانپزشکی ، ترس از خون ، ترس از عنکبوت ، ترس از سگ ، ترس از مار ، ترس از تاریکی موارد دیگری است که می توان به آنها اشاره کرد.

تفاوت بین ترس و ترس چیست؟

به گفته مشاور یک روانپزشک طبیعی در پاییز ، با برخی از موارد ذکر شده در بالا ، او ممکن است حالت طبیعی ترس داشته باشد ، اما اگر این ترس را داشته باشد ، اما اگر فعالیت شما باز شود و زندگی اجتماعی کوتاه شود و زندگی دیگر کوتاه است و حالت های وحشت برای تجربه نیاز به درمان دارد.

ترس از ارتفاع یا اکروفوبیا:

چنین شخصی از رفتن به مکانهای مرتفع مانند کوهها ، ساختمانهای بلند و پلها و ... خودداری می کند.اطلاعات بیشتر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد